Unio i Cancun

Lars Holmer-Hoven er Unios og Akademikernes representant i den utvidede norske delegasjonen under COP16 i Cancun.

Jeg vil i de nærmeste ukene blogge om stort og smått fra klimaforhandlingene i Mexico. Følg med, følg med!

Felles klimakrav fra Unio, Akademikerne og YS fra 2009.

tirsdag 30. november 2010

Murphys start

Da er jeg endelig klar for business her i Cancun. Det begynte selvsagt lovende med at Aeroemexico rotet bort kofferten min (og 12 andres på samme flight!!!). Jeg ble fortalt at kofferten skulle komme "ahorita", og forberedte meg derfor på det verste. Til tross for dette, og et trippel-rombytte på hotellet, fikk jeg registrert meg til konferansen. Det er tydelig at meksikanerne har lært fra kø-kaoset i København - jeg registrerte meg på to minutter. Uansett er det bedre å vente i kø her i Cancun, forskjellen temperaturmessig er vel cirka 45 grader.

I dag skal jeg i møter både med delegasjonen til internasjonal fagbevegelse og med den norske delegasjonen. Jeg håper også å få et innblikk i selve forhandlingene her nede.  Bussen går nå kl 07 - må beregne to timer til senteret på grunn av bilkø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar